İzleyiciler

22 Mart 2008 Cumartesi

Zurnanın Zırt Dediği Yer

Meselayani.net ekibi olarak hazırladığımız e-derginin bence en eğlenceli köşelerinden biri olan bu bölümden bir alıntıyı burada da paylaşmak istedim. Ülkemizin devamlı sahip olduğu yegane şeylerden biri olan 'suni gündem' leri abartı düzeyinde, esprili bir tavırla işleyen 'Zurnanın Zırt Dediği Yer' köşesinde, şaşkın ve bir hayli beceriksiz olan, Delal Yok isimli arkadaşın, dergi adına gündemdeki olaylara ilişkin yaptığı röpörtajların yayınlandığı bir köşe. Eğlenceli bulabileceğinizi umuyorum.

Merhaba Sevgili Meselayani.net dergisi okurları. Bu hafta ki söyleşimizde kanalizasyon kapakları tartışması üzerinde duracağız.Konuğumuz, TBMM'nin karşı sokağındaki Gürgen Apartımanı Başkatibi ve Çankaya İlköğretim Okulu Aile Birliği Üyesi Sayın Vakıf Başyarıcı.

Hoşgeldiniz Sayın Başyarıcı.
Hoşgördük, sağolun.
Öncelikle yoğun iş temponuzdan vakit ayırıp, bizlere de .. vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Evet..!!
Eee... İşler nasıl, piyasa durgun bu aralar?
Altın piyasası mı?
Tabi. En çokta o..
Gayet tabi. Pek bi durgun, evet.
Evet... Sayın Başyarıcı ben konuya girmek istiyorum öncelikle, kanalizasyon kapakları ile ilgili pek çok polemik oluşmaya başladı son günlerde bildiğiniz gibi. Yok iişte yuvarlak mı olsun, üçgen daha mı iyi, deliklerinin geniişliği uygun mudur, daha da açılmalımıdır falan.. Sizin yorumunuz nedir bu konuda öncelikle?
Şimdi,, bildiğiniz gibi hükümet seçimlerinden sonra vaad edildiği gibi kanalizasyon kapaklarının şekli tartışması meclisin de gündemine girdi. Ben o açıdan sayın başbakanımızı, sözünü gerçekleştirdiği için tebrik ediyorum. Ama öte yandan bu gibi önemli olayların daha fazla üstünde durulması gerektiğini düşünüyorum.
Sizce yeterince durulmuyo mu? Yani küçük esnaf tutuşuyor, borsa düştü, ermeni meselesi yeniden kendine yer buldu bu mesele yüzünden
Şimdi, bazı arkadaşlar anımsayacaklardır, bir fıkra anlatmıştım ben bizim futbol takımının lokalinde, bizim başkan çok gülmüştü. Hehehehe:):)... O yüzden bence.. eee.. mesela bozacılar derneği de çok karşı çıkmıştı duruma ama niyet önemli! Niyet çok önemli!
Nasıl! Yani.. Niyet ettim Allah rızası için-
Yani!! Ben o yüzden daha fazla ağırlık verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Daha fazla eğilmeliyiz bu konu üzerine. Çevre mihendisleri ne güne duruyolar dimi?
Bilmiyorum. Onların işi kanalizasyon kapağı dizayn etmek gibi bişey mi?
Yakın! Doktorasını yapmış olanları, kapak dizayn ediyolar mesela.
Gerçekten uzun süre Türkiye gündemini meşgul eden bir sorundu bu da hatırlayacaksınız. Ben de çok merak ediyodum, ne iş yapıyolar diye. Bizi aydınlattığınız iyi oldu
Evet!
Eeee... Yuvarlak mı olsun?
Anlamadım!
Şimdi.. Tam olarak sonuca gelmek istiyorum aslında. Kapağın şekli, mesela üçgen diyen azınlıkların bu sene galatasarayın şampiyon olacaklarına inandığı söyleniyor, öte yandan geniş deliklere sahip olmasını isteyenler daha önce hiç uçağa binmemiş insanlardan oluşuyor. Dikkatinizi bu yöne çekmek isterim
Bence de bu uyumu sağlamak lazım aslında. Şimdi bi bakıvermişiz yuvarlakçılar ile geniş delikçiler diye iki yeni etnik grup doğuvermiş. Böyle bişeyi bu ülke kaldırmaz. O yüzden hem bu dengeyi sağlamalıyız, hem de bu tür konulara daha bir ehemmiyetle eğilmeliyiz. Mesela ben şahsen üniversitelerde bu gibi mühim konuların ders olarak işlenmesi yönünde düşüncelerimi bildirmiştim
Nereye bildirmiştiniz
Bizim apartman yöneticisine
Anladım. Üçgen olsun diyenler çok azınlıkta kaldı mesela Sayın Başyarıcı
Kesinlikle!
Bu sizin çayınız mıydı?
Şekersizse benimkidir, şeker kullanmam ben. Du bakim.
Ama ağzınız deydi şimdi...!!
Yok değdirmeden baktım ben, benimki değil bu, soğumuş bu ya!
Demleniyo yenisi.
Kahveden mi getirtiyosunuz yandaki
Yok.. Biz şeyden.. tabi kahveden getirtiyoruz, ama para almıyolar bizden... aydan aya!!
Bunlar değişik bişey katıyolar çaya, farkettin mi
Yok içmek nasip olmadı, siz benimkini içinc-
İçme zaten, valla. Burda ocağınız falan yok mu? kendiniz yapsanız ya?
Yok bizim doğalgazı bağlatamadık daha, tüpte fazla masraf mağlum!
Hangi marka?
Tüp mü? Ne bilim bişey gazdı ama... çıkaramadım şimdi.
Gaz bağlatın buraya, kışın soğukta olur. Kira mı, yoksa..??
Kira ama bizim sayılır!
morgıç mı
Evsahibi mi? An-anlamadım pardon!
Hee! Şey gibi, ev sahibi tanıdık heralde!
Tanımaz olaydık dicem ama, konu nereye geldi böyle ya!
Öyle deme şimdi, bunlar hep ülke meseleleri. Morgıç, kira falan.. önemsiz meseleler, milletin aklını pek kurcalayan mevzular değil ama konuşulması gereken şeyler.
Yok o değilde bu söyleşi böyle giderse Ekrem aysonunda beni kurcalıcak gibime geliyor
Ekrem ev sahibinin adı mı? Şeylerin Ekrem mi bu...!
Yok o bizim derginin sahibi. Buralarda oturmaz o, Bebek'te onun evi.
İstanbul Bebek mi? Benim dayıoğlu kapıcılık yapıyo orda, hangi ev onun ki söyle bi bakim!
Şey var orda, göbekten iniyosun, şey camii var, neydi adı... sen söyle...!!
Hee! Bildim bildim! Gecekondular var tam, böyle aşağıya doğru
Bebek'te gecekondu ne arasın ya! Sıyırmış bu herif. Hey Allah'ım kimlerle söyleşcez diye uğraşıyoz! Dayı var mı bi cevabın, ne olsun yuvarlak mı, kare mi, bişey de anasını satim, gönderim şu yazıyı akşam olmadan
O mevzuya mı döndük yine? Hee. Şimdi.. Yani esasında eskiden kanalizasyon kapağı mı vardı, dimi ama? Bence artık bir an önce tatlıya bağlanması lazım bu işin. Hükümeti buradan göreve çağırıyorum
..... Yuvarlak iyidir diyosunuz yani?
Oda bi bakış açısı tabi...
Hay açına...! Evet, çok teşekkür ediyoruz Sayın Başyarıcı. Nefis yorumculuğunuzla bizi gerçekten fitil ettiniz- bizi gerçekten aydınlattınız, hehehe:)) Teşekkür ediyoruz, işlerinizde başarılarınızın devamını diliyoruz
Sağol canım benim. Ne zaman ihtiyacın olursa bizim lokali de biliyosun apartmanı da
Evet, evet biliyorum. İyi günler efendim!
İyi günler

Hiç yorum yok: